Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Een weg naar de wereld : volwassenwording van een autistisch kind.
Authors: ---
ISBN: 9026317352 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Ambo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een weg naar de wereld is het meeslepend geschreven verslag van Jessy's vorderende reis uit haar geïsoleerde Nirvana naar de wereld die wij allen delen. Het is een oprecht en boeiend verhaal over te voorschijn komen, doorzettingsvermogen, liefde en de groei van een persoonlijkheid. (Bron: covertekst)


Book
Aandacht, een kopzorg? : een gids voor volwassenen met concentratieproblemen (ADD/ADHD)
Authors: ---
ISBN: 9026515383 9789026515385 Year: 2002 Publisher: Lisse : Swets & Zeitlinger,


Book
Routeplanner voor amateurkunsten en sociaal-cultureel volwassenenwerk in het lokaal cultuurbeleid : een doe-boekje voor gemeenten
Authors: ---
ISBN: 9080714011 9789080714014 Year: 2002 Publisher: Brussel : SoCiuS,


Book
30 jaar breedtesport in Vlaanderen : participatie en beleid
Authors: --- --- ---
ISBN: 9070870517 Year: 2002 Volume: 1 Publisher: Sint-Amandsberg PVLO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In nauwe samenwerking met het Studiecentrum voor Fysieke Ontwikkeling (KULeuven) heeft het SOCK sinds 1968 jaarlijks een grootschalig onderzoek uitgevoerd dat peilt naar de sportieve vrijetijdsbesteding van jongeren en volwassenen in Vlaanderen. De belangrijkste bevindingen werden in dit boek gebundeld, zodat een overzicht aangereikt wordt van dertig jaar actieve sportdeelname in Vlaanderen. (Bron: covertekst)


Book
Elders verworven competenties : vergelijkende studie van systemen voor erkenning in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Duitsland en Finland. Met bijzondere aandacht voor de relatie met het onderwijssysteem
Authors: ---
ISBN: 9044112279 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.

Keywords

Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport


Book
Vizier op agogiek
Authors: ---
ISBN: 9044112724 Year: 2002 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Vizier op agogiek' neemt de lezer mee op verkenning in het gevarieerdetoepassingsgebied van de agogische wetenschappen. Ankerpunt van dezeontdekkingstocht is de in Vlaanderen unieke opleiding Sociale enCulturele Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel.Vijfentwintig auteurs verhalen vanuit ago(lo)gisch perspectief overveelzijdige maatschappelijke thematieken. Telkens gaat het om debestudering of de toepassing van educatief werk met volwassenen, en datin de meest uiteenlopende vormen die de volwassen leefwereld rijk is. Theoretische perspectieven van interculturele communicatie, socialebegeleiding, kunsteducatie, sociale bewegingsagogiek en gerontagogiekworden aangereikt.Agogische praktijken binnen cultuur- en kunstencentra,beroepsopleidingen, het levenslang leren en het brede sociaal-culturelewerk, worden op hun maatschappelijke verdienste onderzocht.Inzicht in het agogisch handelen krijgt de lezer door levendigebeschrijvingen van werkvormen zoals sociaal-artistieke projecten en vandoelstellingen zoals de politieke participatie van ouderen.De interdisciplinaire agogische wetenschappen huldigen het principe 'laatduizend bloemen bloeien'. Dit boek getuigt van deze rijkdom.


Book
Levenslang leren en de actieve welvaartsstaat
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033450801 Year: 2002 Volume: 6 Publisher: Leuven Acco


Multi
Ik heet niet dom : leren leven met leerstoornissen
Authors: ---
ISBN: 9789033450334 903345033X Year: 2002 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.


Book
ADHD : de complete gids voor kinderen en volwassenen
Author:
ISBN: 906445258X 9789064452581 Year: 2002 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is ADHD? Moet de school opnieuw uitgevonden worden zodat állekinderen, ook die met ADHD, hun talenten kunnen ontwikkelen? Hoe vindenmensen met ADHD een job waarin zij helemaal kunnen openbloeien? Over dezeen andere vragen schreef Tom Hartmann in 2000 een boek dat op slagwereldwijd beroemd werd en hij spreekt er bijna dagelijks over, ergenstussen Australië en IJsland.

Informal learning in the workplace
Author:
ISBN: 0415185270 0415185289 1134667213 0203272978 0203028929 1280332522 1134667205 9780203272978 Year: 2002 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informal learning has become an extremely important issue as post-industrial workplaces seek to harness its productive potential. Managers and HRD practitioners have attempted to deploy informal learning in the design of corporate cultures, however, most discussions of the subject have tended to be uncritical expositions which do not challenge the underlying economic, philosophical and organisational rationale. Uniquely, this book goes against this tendency. It critically examines definitions of informal learning, and focuses on its application in a variety of workplace contexts. It feature

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by