Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een weg naar de wereld is het meeslepend geschreven verslag van Jessy's vorderende reis uit haar geïsoleerde Nirvana naar de wereld die wij allen delen. Het is een oprecht en boeiend verhaal over te voorschijn komen, doorzettingsvermogen, liefde en de groei van een persoonlijkheid. (Bron: covertekst)
Personen met autisme (autisme) --- autisme --- Autisme ; volwassenen --- 616.2
Choose an application
l : Adventures in fast forward : life, love, and work for the ADD adult
Aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit. --- Volwassenen. --- Zelfhulp. --- Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- concentratieproblemen --- orthopedagogiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- #KVHB:ADHD --- ADHD --- ADD --- neurologie --- 606.1 --- neurologie, epilepsie --- 464 --- 464.3 --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Concentratieproblemen --- Concentratiestoornissen --- Hulpverlening --- Volwassenen --- concentratiestoornissen --- hulpverlening --- volwassenen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- 410 --- hyperactiviteit --- aandachtsproblemen --- psychologie
Choose an application
sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- amateurkunsten --- cultuurbeleid --- gemeentebeleid --- Art --- volksontwikkeling --- volwasseneneducatie --- kunst --- sociaal-cultureel werkers --- cultuurbeleid, gemeentelijk --- kunsteducatie voor volwassenen --- #PBIB:+115.11 --- #VCV monografie 2003 --- 7 --- 374 --- 008.1 --- 374.7 --- Cultuur : Beleid --- Sociale agogiek --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie --- vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- lokaal beleid
Choose an application
In nauwe samenwerking met het Studiecentrum voor Fysieke Ontwikkeling (KULeuven) heeft het SOCK sinds 1968 jaarlijks een grootschalig onderzoek uitgevoerd dat peilt naar de sportieve vrijetijdsbesteding van jongeren en volwassenen in Vlaanderen. De belangrijkste bevindingen werden in dit boek gebundeld, zodat een overzicht aangereikt wordt van dertig jaar actieve sportdeelname in Vlaanderen. (Bron: covertekst)
316.7:796 --- #SMV:000001 --- #SMV:beleid --- #SMV:sociologie --- #SMV:sport --- Academic collection --- 617.11 --- Beleid --- Geschiedenis --- Jeugd --- Participatie --- Sport --- Sportbeleid --- Vlaanderen --- Volwassenen --- 796 --- Onderzoek --- Vrijetijdsbesteding --- 617.12 --- Sportbeleid; Vlaanderen --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Sport; geschiedenis --- 042994.jpg --- Sport: Vlaanderen --- Vrijetijdsbesteding ; Vlaanderen --- Volwassene --- Analyse --- Evaluatie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Jongere
Choose an application
De school is nog steeds de leerplaats bij uitstek.Maar ook buiten de schoolmuren valt heel wat te leren, een leven lang. In onze maatschappij ontwikkelen zich nieuwe ideeën over leren. Zo groeit de waardering voor kennis en ervaring die niet op school is verworven. Meteen rijst de vraag of die elders verworven competenties tastbaar gemaakt kunnen worden. Hoe kun je kennis en kunde die iemand niet met een diploma kan bewijzen, toch (h)erkennen en valoriseren? Een aantal Europese landen heeft een eigen systeem om elders verworven competenties te erkennen. Een vergelijking van de Duitse, Nederlandse, Britse, Franse en Finse aanpak is in de evc-discussie dan ook bijzonder relevant.
Education and state --- Education --- Educational evaluation --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Permanente vorming. --- Standards --- Algemeen. --- beroepsopleiding --- Personnel management --- Educational systems. Teaching systems --- onderwijsonderzoek --- vergelijkende pedagogiek --- accreditatie --- competenties --- certificatie --- Research on teaching --- assessments (onderwijs) --- Adult education. Lifelong learning --- competentie --- competitief management --- europees recht --- kwaliteitsysteemcertificatie --- onderwijsvormen --- 378.2 --- Competenties --- Diploma's --- Hoger onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Procedures --- Standaarden --- 452 )* ONDERWIJS - OVERIGE LANDEN --- Duitsland --- elders verworven competenties --- EVC-systeem --- Finland --- Frankrijk --- Groot-Brittannië --- Nederland --- onderwijssystemen --- 658.3 competenties --- 450.2 --- EVC --- 032168.jpg --- Elders verworven competenties --- 331.36 --- 331.5 --- 351.83 --- 374.7 --- 378 --- 452.2 --- 489.3 --- 489.4 --- 908 --- arbeidsmarkt --- België --- Europa --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC erkenning verworven competenties --- hoger onderwijs --- leren --- levenslang leren --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- politieke sociologie --- tewerkstellingsbeleid --- volwasseneneducatie --- #SBIB:316.334.1O211 --- #SBIB:316.334.1O243 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Beroepsopleiding 377 --- EG / Europese Unie 339.543EC/EU --- OESO / OCDE / OECD 339.92OECD --- Onderwijs 37 --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- 736 Diploma's --- #A0204A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- (zie ook: certificatie) --- loopbaanontwikkeling. training, scholing op het werk --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --- Overheidsbeleid ten aanzien van werk en werkgelegenheid. Toezicht op de sociale wetgeving --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- Onderwijs overige landen, organisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie (hoger onderwijs) --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Onderwijsbeleid: internationaal --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Government policy --- onderzoek --- Vaardigheden --- Ervaringsleren --- Levenslang leren --- Onderwijs --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults --- Competentie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'Vizier op agogiek' neemt de lezer mee op verkenning in het gevarieerdetoepassingsgebied van de agogische wetenschappen. Ankerpunt van dezeontdekkingstocht is de in Vlaanderen unieke opleiding Sociale enCulturele Agogiek van de Vrije Universiteit Brussel.Vijfentwintig auteurs verhalen vanuit ago(lo)gisch perspectief overveelzijdige maatschappelijke thematieken. Telkens gaat het om debestudering of de toepassing van educatief werk met volwassenen, en datin de meest uiteenlopende vormen die de volwassen leefwereld rijk is. Theoretische perspectieven van interculturele communicatie, socialebegeleiding, kunsteducatie, sociale bewegingsagogiek en gerontagogiekworden aangereikt.Agogische praktijken binnen cultuur- en kunstencentra,beroepsopleidingen, het levenslang leren en het brede sociaal-culturelewerk, worden op hun maatschappelijke verdienste onderzocht.Inzicht in het agogisch handelen krijgt de lezer door levendigebeschrijvingen van werkvormen zoals sociaal-artistieke projecten en vandoelstellingen zoals de politieke participatie van ouderen.De interdisciplinaire agogische wetenschappen huldigen het principe 'laatduizend bloemen bloeien'. Dit boek getuigt van deze rijkdom.
Agogiek --- Agologie --- Sociaal-cultureel werk --- Kunst --- Levenslang leren --- Vrije tijd --- Interculturele communicatie --- #PBIB:+67.00 --- #KVHB:Agogiek --- 304 --- agogiek --- kunstencentra --- kunstzinnige opvoeding --- multiculturaliteit --- Agologie (andragologie, veranderkundig denken) --- Bejaardensociologie --- Bejaardenverenigingen --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurbeleid --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Migrantenvrouwen --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Seksueel misbruik --- Seksuele delinquenten --- Sociaal-artistiek werk --- Sport --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- etnisch-culturele minderheden --- opvoeding --- sociaal-cultureel werk --- vormingswerk --- 364.01 --- Agogie --- agologie --- interculturele communicatie --- kunsteducatie voor volwassenen --- sociaal-cultureel werk, bejaarden --- volwassenenvorming --- Sociale agogiek --- Sociale pedagogie - Agogie --- 37.013 --- 007 --- 374.7 --- Agogiek. --- Social welfare methods --- Adult education. Lifelong learning --- sociaal-agogisch werk --- gerontagogie --- levenslang leren --- kunstopvoeding
Choose an application
In dit boek worden de positie en de rol van het levenslang en levensbreed leren in de actieve welvaartsstaat vanuit verschillende invalshoeken benaderd en kritisch bevraagd.
beroepsvervolmaking --- Adult education. Lifelong learning --- Sociology of social welfare --- 331.5 <493> --- 331.58 <493> --- 378.046.4 --- Academic collection --- #A0212A --- 712 Onderwijs voor volwassenen --- Permanente vorming --- 651 Maatschappij. Algemeen --- levenslang leren --- levende organisaties --- volwassenenonderwijs --- 493.3 --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--België --- Inschakelen in het arbeidsproces door herscholing of revalidatie--België --- Postacademisch onderwijs --- volwassenenonderwijs, beroepsvervolmaking, tweedekansonderwijs, onderwijs voor sociale promotie, schriftelijk onderwijs, centrale examencommissie --- 378.046.4 Postacademisch onderwijs --- 331.58 <493> Inschakelen in het arbeidsproces door herscholing of revalidatie--België --- 331.5 <493> Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--België --- Arbeidsmarkt. Werkgelegenheid --(algemeen)--België --- Inschakelen in het arbeidsproces door herscholing of revalidatie--België
Choose an application
Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare tips over leerstoornissen in het dagelijkse leven.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Wat is ADHD? Moet de school opnieuw uitgevonden worden zodat állekinderen, ook die met ADHD, hun talenten kunnen ontwikkelen? Hoe vindenmensen met ADHD een job waarin zij helemaal kunnen openbloeien? Over dezeen andere vragen schreef Tom Hartmann in 2000 een boek dat op slagwereldwijd beroemd werd en hij spreekt er bijna dagelijks over, ergenstussen Australië en IJsland.
ADHD --- Gedragsstoornissen. --- Kinderen. --- Volwassenen. --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- 464.3 --- 469 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- aangeboren afwijkingen --- hyperactiviteit --- levenskwaliteit --- neurologie --- onderwijs --- ontwikkelingsstoornissen --- relaties --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- MBD --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 376.41 --- Gezin --- Kenmerken --- Relaties --- Scholen --- Werk --- 606.3 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- 030054.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Kinderen --- Leerproblemen --- 467 --- 606.4 --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Informal learning has become an extremely important issue as post-industrial workplaces seek to harness its productive potential. Managers and HRD practitioners have attempted to deploy informal learning in the design of corporate cultures, however, most discussions of the subject have tended to be uncritical expositions which do not challenge the underlying economic, philosophical and organisational rationale. Uniquely, this book goes against this tendency. It critically examines definitions of informal learning, and focuses on its application in a variety of workplace contexts. It feature
Employees --- Occupational training. --- Experiential learning. --- Personnel --- Formation professionnelle --- Apprentissage expérentiel --- Training of. --- Formation --- Apprentissage Leerproces --- Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Compétences Bevoegdheden --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- personeelsbeleid en -opleiding --- personeelsbeleid en -opleiding. --- Personeelsbeleid en -opleiding. --- Apprentissage expérentiel --- Experiential learning --- Occupational training --- Job training --- Manpower development and training --- Manpower training programs --- Vocational training --- Education --- Training --- Education and training services industry --- Practice firms --- Experience-based learning --- Learning, Experiential --- Experience --- Learning --- Active learning --- Employee development --- Employee training --- Employees, Training of --- In-service training --- Inservice training --- On-the-job training --- Training of employees --- Training within industry --- Vestibule schools --- Employer-supported education --- Training of --- Informal learning
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|